Modern industrial organization
- ISBN: 9780321045454
- Editorial: Addison-Wesley Pub. Group
- Fecha de la edición: 2005
- Lugar de la edición: New York. Estados Unidos de Norteamérica
- Edición número: 4th ed
- Encuadernación: Rústica
- Medidas: 23 cm
- Nº Pág.: 821
- Idiomas: Inglés
Servicio de búsqueda de libros
Este libro está agotado o descatalogado por la editorial. Si lo desea podemos buscar esta obra en librerías de saldo y ocasión.
Sí, por favor búsquenme este libroI. INTRODUCTION AND THEORY. ÍNDICE:1. Overview.2. The Firm and Costs. II. MARKET STRUCTURES. 3. Competition.4. Monopolies, Monopsonies, and Dominant Firms.5. Cartels: Oligopoly Joint Decision Making.6. Noncooperative Oligopoly.7. Product Differentiation and Monopolistic Competition.8. Industry Structure and Performance.III. BUSINESS PRACTICES: STRATEGIES AND CONDUCT. 9. Price Discrimination.10. Advanced Topics in Pricing.11. Strategic Behavior.12. Vertical Integration and Vertical Restrictions.IV. INFORMATION, ADVERTISING, AND DISCLOSURE.13. Information.14. Advertising and Disclosure.V. DYNAMIC MODELS AND MARKET CLEARING:15. Decision Making Over Time: Durability.16. Patents and Technological Change.17. How Markets Clear: Theory and Fact. VI. GOVERNMENT POLICIES AND THEIR EFFECTS: 18. International Trade. 19. Antitrust Laws and Policy. 20. Regulation.