La aparición del público durante la Ilustración europea
- ISBN: 9788437073941
- Editorial: Publicacions de la Universitat de València
- Fecha de la edición: 2009
- Lugar de la edición: Valencia. España
- Colección: Minerva História
- Encuadernación: Rústica
- Medidas: 24 cm
- Nº Pág.: 346
- Idiomas: Español
Trad., Ricardo García Pérez. El comprensible estudi de James Melton analitza l'aparició del «públic» en l'Europa del segle XVIII. Es tracta d'una obra de síntesi comparativa, centrada a Anglaterra, França i els territoris de parla alemanya. La primera reavaluació crítica i en format llibre del que Habermas va encunyar com la «esfera pública burgesa». Durant la Il.lustració, el públic va assumir un nou significat a mesura que els governs anaven reconeixent el poder de l'opinió pública dintre de la vida política; l'expansió de la cultura impresa va crear nous públics lectors, us autors i l'autoria van adquirir un nou estatus, el creixement dels teatres comercials i els salons, les cafeteries, les tavernes i les lògies masóniqueas van promoure noves pràctiques de sociabilitat. Una important contribució als nous enfocaments de la història europea serà de gran interès.
Trad., Ricardo García Pérez